تولید کننده محصولات زیبایی ، بهداشتی ارگانیک و مبتنی بر طب سنتی

روغن بادام تلخ چه خواص و فوایدی دارد، بادام تلخ یا بادام کوهی چیست؟

آشنایی با روغن بادام تلخ ، مناسب برای پوست ، مو ، سرطان ، ترک شکم ، دیسک کمر و… بصورت کامل

روغن بادام تلخ چه خواص و فوایدی دارد و در کل بادام تلخ چیست؟

معرفی بادام تلخ

بادام تلخ با نام های اَلوک ، بخورک ، مَجَک ، بادام وحشی و یا بادام کوهی نیز شناحته می شود. این نوع بادام در مناطق جنوبی زاگرس ایران می روید و با بادام وحشی ای که در آفریقای جنوبی می روید تفاوت دارد.

بادام تلخ یا الوک بصورت خود رو در جنگل های استان فارس

درختچه‌ای سبزرنگ با برگ‌های باریک و کوچک است. در اصل بادام جزو مغزهای حقیقی به‌حساب نمی‌آید بلکه از انواع شفت‌هاست. که دارای یک پوسته بیرونی کرک دار و یک پوشش درونی سخت است، که دانه (مغز) در درون آن قرار می‌گیرد.

ارتفاع درخت بادام کوهی 5/2 تا 3 متر است و قطر تاج پوشش آن به 2 تا 5/2 متر بالغ می‌شود. دارای ساقه‌های منشعب به شکل استوانه‌ای باریک، توپر، بلند، نوک تیز و زیاد است. گل‌های آن دارای 5 گلبرگ سفید با کاسبرگ‌های قرمز است.

ترکیبات شیمیایی بادام تلخ

در مغز بادام کوهی، مقدار روغن 35 تا 40 درصد شامل اسیدهای چرب میریستیک اسید 13/0 درصد، پالمتیک اسید 77/8 درصد، پالمتولئیک اسید 5/0 درصد، استئاریک اسید 73/2 درصد، اولئیک اسید 42/67 درصد، لینولئیک اسید 43/20 درصد می‌باشد، به علاوه دارای هتروزید مخصوصی به نام آمیگدالین، به مقدار 1 تا 5/3 درصد می‌باشد.

این هتروزید در مجاورت آب و تحت اثر امولسین، هیدرولیز گردیده، از آن 2 مولکول گلوکز، اسید سیانیدریک و الدوئید بنزوئیک (عامل بوی مخصوص بادام کوهی) حاصل می‌شود. آلبومین، قند، صمغ، موسیلاژ و املاح معدنی (3 تا 4 درصد) از ترکیبات بادام تلخ می باشد.

خواص و فواید روغن بادام تلخ

طبق تحقیقاتی که برای اولین بار در کشور توسط شرکت تولید روغن واهب فیروزآباد بر روی روغن بادام کوهی صورت گرفته است، این روغن بهترین ضد چروک پوست و دور چشم و بهترین ضدلک و شاداب کننده و سفت کننده پوست است و باعث رویش مجدد ابرو می‌شود.

همچنین باعث بهبود ترک‌های شکم پس از حاملگی و پس از لاغر شدن می‌شود و همچنین بهترین داروی ضد سرفه و سرماخوردگی برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان است. برای نوزادان و کودکان به صورت مالش بر روی قفسه سینه استفاده می‌شود.
از موارد دیگر استفاده از این روغن بهبوددهنده درد دیسک کمر و وزوز گوش و تقویت بینایی و خاصیت ضد حساسیت فصلی آن می‌باشد. اگر در طول استفاده پوست تیره شد، نشان‌دهنده چرب بودن کبد است، که از طریق گیاهان دارویی باید کبد پاک‌سازی شود.

از بادام کوهی پس از شیرین شدن آن به‌عنوان تنقلات استفاده می‌شود. این نوع بادام در گروه بادام تلخ تقسیم‌بندی می‌شود.

آمیگدالین در بادام کوهی خاصیت ضد سرطان دارد. که به این بیماران برای خوردن آن به صورت آش توصیه می‌شود.

طرز تهیه روغن بادام تلخ

شرکت تولید روغن واهب فیروزآباد با استفاده از مغز بادام کوهی (الوک) که از جنگلهای خودرو برداشت میشود و کاملا ارگانیک (طبیعی) است و با مجوز معاونت غذاودارو بطور صنعتی اقدام به استخراج روغن بادام کوهی نموده است و بدون استفاده از هرگونه ماده شیمیایی و با روش پرس سرد یک محصول کاملا خالص و طبیعی ارایه نموده است.

محصولات مرتبط تهیه شده این شرکت :

روغن بادام کوهی برای پوست صورت

روغن بادام کوهی برای سرفه و سرماخوردگی کودکان

هرگونه سوال در رابطه با روغن بادام تلخ یا موضوعات مطرح شده در این مقاله را می توانید در دیدگاه بنویسید. مشتاقانه پاسخگو هستیم. امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 16 =